SELAMAT HARI IBU


BERSEMPENA dengan sambutan Hari Ibu yang disambut pada Ahad kedua bulan Mei, jatuhnya pada tanggal 9 Mei 2010 pada tahun ini, marilah kita sejenak menghayati segala jerih payah ibu kita dalam membesarkan kita.

Sembilan bulan sepuluh hari lamanya, beliau mengandungkan kita, menyusukan, membelai dan memberi sepenuh kasih sayang buat seorang insan yang bernama anak. Aduhai, betapa besarnya nilai pengorbanan seorang ibu.

Sejarah Hari Ibu.

Mengikut catatan sejarah, hari ibu ini disambut bersempena adat pemujaan terhadap ibu di Yunani purba, yang menyambut satu perayaan untuk ibu dewa dewi Yunani agung.

Orang Rom purba pula menyambut perayaan yang memperingati dewi Juno, di mana ibu-ibu akan diberi hadiah pada hari tersebut.

Jelasnya, sambutan hari ibu ini telah disebarluaskan ke merata pelusuk dunia dan disambut pada tarikh-tarikh yang berbeza mengikut kawasan. Di Malaysia akan disambut pada Hari Ahad kedua di bulan Mei setiap tahun.

Penghayatan sambutan Hari Ibu.

Jadi tuan puan dan adik-adik semua, kenanglah jasa ibunda kita. Hargailah saat-saat beliau bersama kita. Bagi yang telah berkeluarga, luangkanlah masa untuk bersamanya. Tak dapat selalu, seminggu sekali pun tak apa. Kalau tak sempat, sebulan sekali pun okay.

Yang masih menuntut, tak kira di IPT, sekolah atau mana-mana pun sekali, belajarlah bersungguh-sungguh. Jadikanlah kejayaan anda yang cemerlang di dalam pelajaran sebagai balasan kepada pengorbanan ibu selama ini.

Seorang ibu tak mahu apa-apa daripada kita sebagai seorang anak, selain mahukan perhatian dan kasih sayang kita kepadanya.

Asmaul Husna..

Demi masa...

Hari ini...

Waktu Solat...

KETUA PANITIA

KETUA PANITIA
Ustaz Khairul Anuar Hj. Ramlan

SETIAUSAHA

SETIAUSAHA
Ustazah Juhaida Husna Md. Shukor

AHLI PANITIA

AHLI PANITIA
Ustaz Mohd. Farhan Mohamed

Ustaz Alwee Shamrin

Ustazah Zariah Zainuddin

JUMLAH ZIARAH

INFO TERKINI

KERAP DILAWATI

JOM BELAJAR ONLINE

Info Terkini..

Ketahuilah...

Palestinkini.info

Anda pengunjung ke..

About this blog